MUNKÁNK, tevékenységünk

Meghallgatni annyi, mint simogatni. De ez a simogatás fájdalmas is lehet, mert fájdalmas múltba veti vissza a hívót.

A lelkisegély-szolgálat működése

Összefoglalás

Velünk lehet beszélni

Telefon fotó

Telefon-lelkigondozás

MRE Missziói Központ
1151 Budapest, Alag utca 3.
Telefon: (36) 1-201-0011

 

REKLÁM

Plakátok, szórólapok

Plakát

Szórólap

Szórólap

Szórólap

Szórólap

LINKCSERE

Telefon-lelkigondozás!
MIDI: 160x160 px.


Másolja be az alábbi HTML kódot:

Telefon-lelkigondozás!

Partnerek

ILG logo RMK logo GYI logo LESZ logo Református Rádió Portál

Kell e reklám az egyházaknak?

Erre a kérdésre így biztosan nemmel kell válaszolni. A reklám ugyanis sosem az intézménynek kell, hanem az intézmény tevékenységének. Harmadszor nyúlok ahhoz a kimutatáshoz, melyet a Magyar Televízió műsoraival kapcsolatban ismerek. A sugárzott óraszám és annak belső bontása mellé - ha már reklámról beszélünk - odatartozik korunk bűvös varázsszava, a nézettség is. Aki ezzel nem törődik, tehát nem vizsgálja, hogy műsorait kik és hányan látják, és vajon azok látják-e, akiknek szánja, az valóban csak kipipálja a műsorkészítő feladatokat. Az MTV egyházi és vallási műsorainak nézettsége nem rossz. Maximum 500, de legalább 250 ezer néző meghökkentően jónak mondható. De ha a korosztályi összefüggéseket nézzük, akkor már gondok vannak. E nézők döntő része az idős falusi korosztály, és ez az arány nehezen tolódik a városi és fiatalabb korosztály javára, ha rutinszerű műsorokat közvetítenek. Viszont - és ezt saját tapasztalatból is mondom - a napi kérdésekre, gondokra adott válaszokat a fiatalok is keresik.

Szerző: Horvát János

A tevékenységek reklámja

Nem az egyházat, nem is az Írást kell tehát reklámozni, hanem a tevékenységnek kell az üzenet középpontjába kerülnie. Az egyházaknak ma sok a feladatuk. Egy ekkora társadalmi átalakulás során sok a sérülés, szakadozik a szociális háló, nő az elesettek száma, szaporodnak a megválaszolatlan kérdések. E területen az egyházak rengeteget tesznek. Otthonokat építenek, karitatív szervezeteket működtetnek, oktatnak alsó, felső és középfokon, gyógyítanak, lehetne sorolni a példákat. Ezek a tevékenységek lennének igazán reklámozhatók. Nemcsak azért, mert hírértékük is van, tehát a műfaj szabályainak is jobban megfelelnek, hanem azért is, mert a ma kérdéseire adnak választ, kínálnak esetleg megoldást. Ha e tevékenységek bemutatása nagyobb helyet kap a műsorokban, akkor lehet, hogy néhányan kevesebb szerepléshez jutnak, de biztos, hogy egy más korosztály, egy más nézői réteg lesz nézője és hallgatója az egyházi műsoroknak.

Az egyházi és vallási műsorok készítése elsődlegesen nem egyházi, hanem újságírói, műsorkészítői tevékenység. Amíg nem volt sajtószabadság, ez sem létezhetett igazán. De az elmúlt 8-9 évben e terület képviselői nagyon bátortalanul bontogatják csak szárnyaikat, és az írásbeliséghez szokottan nehezen barátkoznak az új médiumokkal. Pedig ezekre a médiumokra szükség van, és hatalmas nyilvánosságuk minél hatékonyabb kihasználása elemi érdek. Egyházi is, össztársadalmi is, és az igazság kutatása szempontjából a sajtó és a médiumok számára is fontos. A szabadsággal, ez esetben a sajtószabadsággal és a médiumok kínálta lehetőséggel élni kell, mégpedig minél magasabb szakmai szinten.

A sajtó és a médiumok szerepének nagyon szép tömör, máig is érvényes megfogalmazása így szól Lukács evangéliumában.

"Nincsen olyan rejtett dolog, amely le ne lepleződnék, és olyan titok, amely ki ne tudódnék. Ezért tehát amit a sötétségben mondtatok belső szobában, azt a háztetőkről fogják hirdetni."

De csak akkor - és ezt már én teszem hozzá - , ha mindez a modern kor igényeinek megfelelő szakmai hozzáértéssel történik.

Horvát János

ILG logo